Aquitaine - Reisverslag uit Salles, Frankrijk van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu Aquitaine - Reisverslag uit Salles, Frankrijk van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu

Aquitaine

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Hein

10 September 2023 | Frankrijk, Salles

AGIUTAINE(zuidoost Frankrijk)

We zijn op weg naar Silves in zuid Portugal waar de Chica’s naar toe gaan met het vliegtuig. De Chica’s zijn mijn teamgenoten van mijn voormalige hockeyelftal. Al meer dan 30 jaar gaan we tweejaarlijks met elkaar op reis in het buitenland. Tussendoor hebben we nog talloze festiviteiten.

In Amiens zijn we dus even gebleven om af te wachten hoe het Merel ging. Onder tussen is ze gelukkig weer thuis en ze moet rustig aan doen. We hebben een lange fietstocht door Amiens gemaakt tot dat we zelfs de stad weer uitfietsten. We kwamen nog een klein Aldi-tje tegen waar we wat kleine boodschapjes gedaan hebben. We hebben kleine fietsjes met kleine fietstasjes, dus kleine boodschapjes.

Onze vrouwelijke Tom Tom, Mathilda, is altijd met ons op pad. We vinden haar vaak wat veel en storend praten. Zeker als het druk en spannend wordt op de weg. Ze kwetterde maar door. Wij misten een afslag, misten nog een afslag. We kwamen in de buitenwijken van Rouen terecht. Er was maar eentje in onze camper die niet zenuwachtig werd. En dat was Mathilda. Met veel gepraat bracht ze ons weer op de goede weg.

We kwamen terecht op een schattig klein campinkje in Seel. Wij hebben prachtige hydraulische pootjes onder de camper die automatisch uit of in gaan met een druk op de knop. De camper staat dan horizontaal zodat je smorgens niet met een knal rooie kop wakker wordt. De volgende morgen drukte Hein op de camping op de knop en de pootjes gingen omhoog. Maar bij het wegrijden klonk er een hele harde hoge pieptoon in de camper. Dove Hein hoorde niks maar ik zat met m’n handen tegen m’n oren. Hein stopte bij een supermarkt en ik vluchtte de camper uit. Na een paar keer de pootjes op en neer te laten was het alarm gelukkig weg. Pffffff.

In Bordeaux reden we een hele grote camping op, maar de receptioniste vertelde dat de camping “complet” was. Er worden op dit moment Wereld Kampioenschappen Rugby in Bordeaux gehouden. Van over de hele wereld hebben supporters alle campings afgehuurd om de wedstrijden te kunnen bij wonen. Ik vond al dat er veel van die stoere – ruige types op de camping rondliepen.

Daarom staan we nu op een camping 40 km ten zuiden van Bordeaux in Salles. Het is bloed heet : 37 gr. Daarom verroeren we ons nauwelijks. Ook niet toen die grote – pikzwarte man in z’n golfkarretje langs kwam en ons vertelde dat we op de verkeerde plaats op de camping stonden. Niet op nr. 73 maar we moesten naar nr. 75. Ik zei tegen de man dat als hij onze achternaam goed kon uitspreken , wij zouden verkassen. Dat kon die niet , dus we zijn blijven staan.

• 11 September 2023 - 07:25

Ansje:

Jullie maken wat mee …Puzzelem met drukke Mathilda , fluitsignalen met haperende pootjes , man op fiets , die jullie aan t werk wilde hebben . Even ter zijde , alhier vochtigheids graad ook hoog . Wij hebben ons verplaatst van Mallorca naar Nederland ( Goutum en Deventer ) kleine ventjes met voetbal / zweefvliegtuigjes vermaakt . Heinig An met t campergebeuren . [e-1f618][e-1f618]

• 11 September 2023 - 12:54

Merel:

Voor jullie als ervaren camperreizigers heeft deze camper nog verrassingen. Dat jullie nog een stukje hebben gereden in die herrie, wij deden dat niet.

Mathilda houdt gewoon van mooie belevenis en culturele routes geven aan jullie als camperhomies. Wij negeerde haar en trokken zelf conclusies omdat ze soms wel een oude kaart toonde.. maar ach houdt je scherp tijdens de rit.

Geniet ervan en voordat je het weet pimpel je alweer met je Las Chica’s .

Ciao,