Los van Mannos - Reisverslag uit Silves, Portugal van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu Los van Mannos - Reisverslag uit Silves, Portugal van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu

Los van Mannos

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Hein

02 Oktober 2023 | Portugal, Silves

Los van de Mannos,

Zondag 24 september heeft Hein mij afgeleverd bij de Chica’s in Silves. Hein verblijft deze week zelf op de camping in Luz. Het prachtige grote huis waar wij bivakkeren heeft 9 slaapkamer, 9 badkamers met 9 Wc’s . En dat voor 9 vrouwen. Twee keukens, eentje voor de drank en de ander voor het eten. Een groot zwembad met genoeg ligstoelen en nog veel meer faciliteiten waar we niet eens aan toe gekomen zijn.

We hebben een heerlijke week gehad. Gefietst naar de stuwdam, met z’n allen met de bus naar Portimão. Een dagje naar het strand waar Maud een Thaise rug massage kreeg. [avonds had ze last van pijn in haar rug]. Veel aan het wijnen bij het zwembad. Lekkere happen gehad en veel gelachen en gekletst. Vrijdag heeft Hein me weer opgehaald. Hij moest bekennen dat hij me had gemist. Heerlijk!!!

We rijden nu vanuit het zuidelijkste puntje van de Algarve langs de kust naar het noorden. Dit is het gebied waar in augustus de bosbranden heersten. 7000 hectare bos is totaal verbrand. Zwart geblakerde bomen en zwarte akkers en her en der een verbrandde boerderij. Er werden 14.000 mensen geëvacueerd. Ze moeten in doodsangst hebben gezeten. Het hele gebied ziet er nu zeer desolaat uit.

We kwamen aan in het pittoreske plaatsje Vila Nova de Milfontes. Op de fiets hebben we het plaatsje verkend en wilden gaan eten bij een restaurantje aan de rivier. Het weggetje ging heel steil naar beneden , toen de weg plotseling ophield en over ging in een lange steile trap. We zagen het restaurantje ver onder aan de trap liggen. Hein was net begonnen om met de fiets aan de hand al hotsend en botsend de trap af te dalen toen er een Portugees langs liep. De man greep spontaan de fiets van Hein en droeg de fiets naar beneden. Daarna rende de man de trap weer op en greep mijn fiets en droeg hem naar beneden. Geweldig, Obrigado!!!!!

De Bacalhau smaakte heerlijk op het terras aan het water. Ook hebben we getoost omdat het alweer de 52ste keer is dat het 1 oktober is.

• 02 Oktober 2023 - 22:30

Marijke:

Hartelijke gelukwensen met deze 52e keer!

• 02 Oktober 2023 - 23:28

Dorothée :

ook van harte voor de 52ste keer. jeetje wat mooi!

• 03 Oktober 2023 - 07:59

Marie José:

Van harte met de 52e keer [e-1f469]‍[e-2764]️‍[e-1f48b]‍[e-1f468]

Ik ben wel benieuwd hoe jullie terug zijn gekomen omhoog, taxi ?

• 03 Oktober 2023 - 09:42

Gert:

Komt jullie mail in de bak ONGEWENST! Maar gelukkig heb ik hem eruit gevist. Op naar de 52e [e-1f973]. Weer een mooie feestweek zo te lezen. Ook ik ben benieuwd hoe jullie, met fietsen(?!) weer boven gekomen zijn en dan ook nog na een maaltijd.[e-1f975]

Goede reis terug

• 03 Oktober 2023 - 12:12

Ansje:

Nou lieve lui Van Harte !Vast n wijntje op gedronken .Wij zijn alhier met beide benen gezond geland ,na n heerlijke week .Voor jullie wederom Hennig An ( en anders hulpeloos kijken dan helpt iemand jullie wel …..Obrigado !

• 03 Oktober 2023 - 12:42

Isa:

Alleen maar mooi weer in kleurrijk Portugal (helaas ook deels zwartgeblakerd door brand). En dan daar je 52e huwelijksdag vieren! Geniet van het vervolg en goede reis!

• 04 Oktober 2023 - 13:35

Carin:

Gezien de foto’s hebben jullie vast en zeker een heel gezelige week gehad. En snap dat als Hein dan, na 52 jaar, je in die week gemist heeft heerlijk is!!

ik ben ook benieuwd na het vervolg van dat etentje daar onder aan de trap!

xCx

• 04 Oktober 2023 - 14:33

Merel:

yoehoe,

Ik snap wel dat Maud s’ avonds last kreeg die Thaise danst nog net niet over haar rug heen.

Een week jij/ jullie los mannos en Hein een week los chica. Het verschil is duidelijk kenbaar en vooral merkbaar na 52 jaar trouw.

Menige familie en vrinden zijn net als ik zeer benieuwd hoe jullie met fiets en al boven zijn gekomen. Verlos ons in jullie volgende verhaal.

Ciao!