Cantabria - Reisverslag uit Santander, Spanje van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu Cantabria - Reisverslag uit Santander, Spanje van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu

Cantabria

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Hein

10 Oktober 2023 | Spanje, Santander

CANTABRIA

De service van “waar-ben-jij-nu” loopt niet lekker. We hebben gemerkt dat veel volgers niet altijd de e-mails ontvangen. Dat vinden we sneu want jullie reacties zijn altijd heel leuk om te lezen. Kijk in je spam of stuur me een appje of mailtje als je denkt dat je iets mist. Dan sturen we je het alsnog door.

Voor de ongeruste lezers over het verloop van ons etentje onderaan de trap. We hebben de fietsen bij het restaurant laten staan en zijn te voet de berg op geklommen naar de camping. De volgende dag zijn we met de camper via een andere weg naar het restaurant gereden om de fietsen op te halen. Die waren toen weg. We gaan morgen naar de Decatlon om twee nieuwe e-bikes te kopen.

Ondertussen zijn we in Spanje aangekomen. We hebben een prachtige tocht door het noorden van Portugal gemaakt en ons verbaasd over het frisse, groene, heuvelachtige landschap. Hier zijn dorpen en boerderijen en landbouw en wijnbouw. Wat een verschil met het binnenland in het zuiden van Portugal. Daar was het dor, droog en armoedig.

Onze laatste camping in Portugal was in Nazaré aan de kust. De aanloop naar de camping was wat ingewikkeld door allemaal kleine straatjes door het dorp. Toen ik de camping opreed was het ook even manoeuvreren omdat er een camper in de weg stond. Een juffrouw van de camping wees ons aan waar we moesten gaan staan. Ik draaide het raampje open en de juffrouw liep naar mij toe en zei: ”you are a good driver” en gaf me een “high- five”.Ik heb wel es wat anders gehoord in de camper…..

Ook hebben we op een camperplaats gestaan waar geen hek, geen slagboom en geen controle was, Het was hier prachtig, maar geen faciliteiten zoals elektra en water. We stonden hier alleen en het was gratis. Daarom denk ik dat Gert deze camperplaats wel zal kennen. Avonds toen het allang donker was hoorden we een andere auto naast onze camper stoppen. Ik wilde wel weten wat die auto daar deed. Het zou niet de eerste keer zijn dat we op een “afwerkplek” stonden waar de auto’s af en aan reden. Ik heb stiekem door het bed-raampje gekeken en ontdekte een camper naast ons. Ze hadden twee racefietsen achter op de camper. Sportief dus, Goed volk! Toen we de volgende dag vertrokken hebben we niemand meer gezien. Er zat alleen een kat aan een touwtje.

In de nazomer zijn er vooral campers onder weg. Caravans zijn ver in de minderheid. Allemaal griskoppen die nog van de zon willen genieten. Het is 30 graden overdag en we zij nu op een camping bij Bilbao beland. Het wordt al vroeg donker dus dan spelen we één spelletje Rummycub. Voorheen maakte ik Hein veelvuldig in maar nu lukt me dat lang niet meer. Hein staat stevig op winst. Wordt Hein nu zo slim, of word ik nu zo dom.

• 10 Oktober 2023 - 20:47

Carin:

Misschien was het toch niet zo’n aardige man die jullie fietsen naar beneden heeft gebracht?! Hopelijk alweer nieuwe aangeschaft!

Ik hoef je niet te vragen of je die kat hebt meegenomen. Maar wel zielig toch?!

Zet hem op C10 met het rummyen!

• 11 Oktober 2023 - 09:23

Gert:

Mooi hè zo'n mooie rustige camperplaats zonder slagbomen en hekkies!

Wat een mooie route rijden jullie...

Wij hebben met onze nieuwe camper nu nog én water én elektra nodig.... Morgen gaat ie naar de dealer in Herpen bij Oss om alle 16 "probleempjes" op te lossen.

Geniet nog maar lekker van het mooie weer daar en hup Christien met het rummucuppen, kop d'r voor.

• 11 Oktober 2023 - 10:54

Merel:

Haha fietsloze campergangers, wat een leuke draai geef je aan de fietsen, jullie waarheid ligt in het midden.

Geniet van de warme korte dagen hier is het herfst en snotdoeken tijd aangebroken.

Wijsheid komt met de jaren geldt dat ook voor slimmer? Hein is tenslotte ouder…

op naar La douce France.

xx

• 12 Oktober 2023 - 09:09

Maud:

Hoop dat jullie alweer nieuwe fietsen hebben aangeschaft.Want was je stoer tijdens onze fietstocht naar de stuwdam[e-1f44d]

Wat zielig voor die kat[e-1f625]

Nog veel reisplezier[e-1f618]

Ansje:

Heerlijk , heerlijk ( mn sardines en de temperatuur gegeven door zon ) om natuurlijk de wijn niet te vergeten . Gelukkig kun je hier ook portugees/ spaanse alcohol kopen . Genieten jongelui . Alhier dagelijkse huishoudelijke bezigheden , geen interessante dingen . Liefs

• 26 Oktober 2023 - 19:55

Wolly:

Ja, Nazaré, 52 jaar geleden dat ik daar was met ouders en Rembrandt. De vissers droegen lange zwarte mutsen. Waren zij er nog?