Laatste week Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu Laatste week Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu

Laatste week Bonaire

Door: Hein en Christien

Blijf op de hoogte en volg Hein

17 Maart 2024 | Bonaire, Bonaire

De Duikschool “Captain Don’s Habitat”.

In het jaar 2000 hebben Merel, Christien en Hein de Millenniumwisseling gevierd op Bonaire op het resort van Captain Don Habitat. Naast de mooie stijger lag de door storm verwrongen oude stijger genaamd Baby Dock. Je wilt het niet geloven maar 24 jaar later, op dag twee van onze vakantie op Bonaire, arriveert een grote ponton van een Nederlands bedrijf om de oude resten om te bouwen tot de nieuwe Baby Dock, maar dan een hele meter hoger. Van ochtends vroeg acht uur, tot avonds zes uur werd in drie weken de oude baby omgebouwd tot de nieuwe, e.e.a. vlak voor onze deur en gepaard gaande met veel lawaai. Hein hield uiteraard elke dag toezicht op de vorderingen in een luie stoel in de bloed hitte. Petje op. De laatste week misten wij gewoon het bouwlawaai.

Het laatste weekend dat we op Bonaire waren was het restaurant Rum Runners, wat bij het resort hoort, gesloten. Er werd ons verteld dat de chef van het restaurant plotseling was overleden in het ziekenhuis in Bogota in Colombia. Als er iets ernstigs met je aan de hand is op Bonaire, word je direct over gevlogen naar een goed ziekenhuis in Bogota. Voor de chef was het te laat, hij had een fatale hersenbloeding gehad. Het personeel van het restaurant was volledig van slag en verschrikkelijk verdrietig. De man zwaaide er al twintig jaar de scepter. Het werd ons toen ook al heel snel duidelijk dat de man de hele grote , zware, zwarte, sterke en vrolijke ober was die Hein van de grond raapte na zijn onfortuinlijke val op het terras. Ook wij waren er verdrietig van.

Na vier weken Bonaire zijn we verdergegaan naar Curaçao. We werden keurig op tijd opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld zou brengen. Het is altijd in de benedenwindse eilenden afwachten of de taxi komt en of die op tijd is. Maar dit keer ging het goed. Halverwege stopte de chauffeur en zette de taxi aan de kant van de weg. Hij draaide zich naar ons om en vroeg of wij de heer en mevrouw Hofmeester waren. De man was zeer opgelucht toen wij dat beaamden. Hij zei : “ik was even bang dat ik de verkeerde mensen had meegenomen.” Dat kan kennelijk bij hem ook gebeuren. We werden keurig op tijd afgeleverd en bij balie stonden al vier mensen te wachten voor een gesloten balie……

• 18 Maart 2024 - 06:59

Ansje:

Hey jongelui , jullie avontuur blijft verrassend. Leuk om mee te ‘ beleven ‘ Ook wij mochten mee genieten van t culinaire van de Rumrunners en zijn chef . Verdrietig verhaal . Veel plezier op Curaçao . Groeten van alhier ( Hilversum ) Alle gezins leden bezocht binnen 2 etmalen . Cadeautjes in goede orde overhandigd!

• 18 Maart 2024 - 08:18

Marijke:

Mooi verhaal weer, wel heel verdrietig dat deze man in de bloei van zijn leven geveld is…

• 18 Maart 2024 - 08:48

Maud:

Wat een verdrietig verhaal betreft de chef. Fijne tijd op Curaçao en dan voorbereiden op jullie rondreis door Suriname Ik mis nog steeds de zon en onze fijne tijd op Bonaire. Kijk alweer uit naar de volgende keer. Hier is het triest weer maar ze zeggen dat het van de week wat beter gaat worden. Geniet er nog maar van[e-2600]

• 18 Maart 2024 - 10:56

Gert:

Weer een jaloersmakend verslag! Geniet er lekker van. Hoe was het inchecken op Aruba Airport? Ik zie direct die incheckmeneer van Jochem Myjer voor me.

• 18 Maart 2024 - 22:35

Merel:

Ola!

Wat een naar bericht zet je met beide benen op de grond. De tijd is om gevlogen op Bonaire. Nu Curaçao, zal ook wel herkenning geven.

Hier gaat alles goed, L groeit als kool en heeft al diverse mijlpalen achter de rug. Veel reisplezier op Curaçao.

• 19 Maart 2024 - 15:39

Dinie Sies:

Lieve Hein en Christien,

Geniet van jullie verhalen hoor en wat hebben jullie het leuk gehad met de meisjes uit Ljouwert!

Hier alles goed, wij kijken uit naar een beetje lekker voorjaar want daar is iedereen wel aan toe, ook de jonge moeders met hun kroost moeten eruit!Veel plezier op Curacao,Liefs Dinie

• 26 Maart 2024 - 20:07

Wolly:

Ik ben benieuwd naar juilie belevenissen op Curaçao! Fijn dat Hein zich ook vermaakt bij de pontons!