Laatste week Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu Laatste week Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hein Hofmeester - WaarBenJij.nu

Laatste week Curacao

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Hein

26 Maart 2024 | Curaçao, Willemstad

Laatste week Curaçao

Curaçao ia de afgelopen dertig jaar verschrikkelijk veranderd. Willemsstad is fantastisch opgeknapt. De meeste huizen zitten goed in de gekleurde verf. De meeste, maar nog niet allemaal.

De hele westkust is volgebouwd met resorts. Alle beaches staan vol met bedjes onder parasols. De zwembaden bij de hotels zijn niet groot maar fris. Overal zijn terrassen met muziek. Heel veel muziek. Heel veel vooral harde muziek. De beroemde Chill-bar tegenover ons appartement staat bekend om zijn populaire, harde muziek met stevige bassen. Deze muziek is bij ons niet zo populair en daarom hebben wij ons appartement verruild voor een gewone hotelkamer. Veel rustiger.

Curaçao is veranderd. Het is een “Yuppen” eiland geworden. Alle bejaarden die we op Bonaire zagen, zie je hier niet. De stranden liggen vol met jonge zonaanbidders.

Er loopt enorm veel personeel rond. Allemaal Curaçaose jongens en meisjes in de restaurants, op de terrassen, op het strand, in de schoonmaak van de kamers, in de winkels en in het onderhoud van het terrein. Ze zijn allemaal even vriendelijk en vrolijk. Altijd een leuk praatje en ze willen alles weten over Nederland. Vaak wel in voor een grapje en graag heel hard lachen.

We hebben een “towel-card”. Bij inlevering van de card bij het hokje op het strand krijg je een badlaken te leen. Ik ging er heen en vroeg : ”Mag ik een handdoek?”, waarop het mannetje antwoorde met “nee” en meteen schaterde van het lachen toen hij mijn gezicht zag.

Het buiten gebied van Curaçao is heel erg vol gebouwd met hotels en kapitale villa’s. Er heerst toch nog veel armoede met veel krotten van huizen met allemaal een autowrak in de tuin. Er is een veelvuldige ruilhandel van matrassen, gevulde vuilniszakken en andere troep die overal gedumpt wordt langs de kant van de weg in het bushbush gebied. In de stad en in de resorts is het opvallend netjes opgeruimd.

Ik spreek veel Nederlandse jongelui die hier een aantal maanden stagelopen voor hun mbo-hotelschool en in de bediening zitten in de restaurants. Ook een tussenjaar tussen twee studies wordt veel ingevuld met een jaartje Curaçao. Ze genieten allemaal volop.

Hein en ik zijn ook in de beauty-salon geweest. De twee zusjes die ons ontvingen spraken alleen Papiaments en dat was wat moeilijk communiceren. Het broertje sprak wel Nederlands dus aan hem vertelde ik dat mijn haar geknipt moest worden en de nagels van Hein z’n voeten. Dat was duidelijk. De een ging op de knieën bij Hein en de ander pakte de keukenschaar. Binnen vijftien minuten stonden we allebei weer buiten. Mijn Barbiepop was vroeger door mij beter geknipt, maar Hein was heel goed gepedicuurd.

We zijn er klaar voor om morgen naar Paramaribo te vliegen.

• 27 Maart 2024 - 12:23

Ansje:

Voor morgen goede vluchten mn veilige vlucht . Misschien wat geklauter maar dat is goed voor de lachspieren . Groet uit druilerig nederland

• 27 Maart 2024 - 12:38

Dorothée:

heeel veel plezier in suriname. echt genieten.

zij hebben daar alleen maar van die kleine [e-1f681]in het binnenland dus…….[e-1f603]

liefs dorothée

• 27 Maart 2024 - 13:52

Merel:

Fa Waka!

Wat vliegt de tijd toch, voordat je het weet sta je weer in A te zonnen.

Geniet van Su en we zijn erg benieuwd wat jullie daar beleven.

Bigi prisiri na ini Sranan!

• 27 Maart 2024 - 17:39

Gert:

Wat een heerlijke foto’s (en verhalen) weer! Nu op naar de binnenlanden van Suriname. Goede en behouden vlucht. Wij zitten ondertussen vlak bij Bari en de temperatuur is eindelijk 20 gr

• 29 Maart 2024 - 17:11

Carin:

Uit de verhalen bemerk ik dat dit ‘ Ibiza voor Yuppies’ eiland niet echt meer wat voor jullie is?! Nu zijn jullie inmiddels al in Suriname. Een mooie tijd nog hier. En een vrolijk Pasen [e-1f423]